Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 2 november 2011

Förmiddagen i bilder

Efter morgonersättning, morgongröt (jag) och blöjbyte (på Nils) tog vi på oss ytterkläderna för att bege oss till huset där jag hade lite ärenden.

Väntar på hissen 

Vi tog såklart vägen om Plikta. Det var helt tomt där så Nils fick ha bebisgungorna i fred. Eller, helt tomt var det inte. Det var en annan mamma och hennes son där. Vi började prata och när hon hörde att Nils hette Nils så visade sig att hon var en kollega till min syster och att hon känt igen Nils från bloggen. Världen är liten.


Nils gillar att gunga
Men det är inte helt lätt att ta kort på honom när han gör det




Väl i huset åt jag och Nils mellis på verandan. Nils äter keso om han får massor av bär till. Nu hade vi inga bär så keson fick jag äta själv. Yoghurten var däremot inte så svår att få i honom.


Looky, looky


Man ska smaka säger mamma


Mmmm, my precious...


Nils sprang och busade lite i huset 







I ett obevakat ögonblick la han linsskyddet i yoghurten

Efter melliset tog jag kort på vårt kök. Vi ska måla om luckorna och byta handtagen så jag behövde kort på hela köket för att veta hur många handtag vi behöver och av vilket slag.


Så här ser köket ut idag 



På vägen hem blev det ett pit-stop på ännu en lekplats.




Efter att vi kommit hem svängde jag ihop lite lunch.


Som Nils älskade  
Jo, han gillade faktiskt maten. Han är bara sur för att han inte får kladda med den. 

Nu sover han middag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar