Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 19 november 2011

Det är mycket nu

Har just lagt Nils för natten. Från att under lång tid ha somnat utan ett pip har han de senaste dagarna börjat gråta hysteriskt vid läggningarna. Igår grät han så mycket att vi till sist gick in för att kolla om han fastnat i sängen på något vis. Det hade han såklart inte. Efter att vi tagit upp honom och lugnat honom ett tag somnade han direkt. Idag började likadant men nu visste jag ju att det inte var något fel på honom och härdade ut. Han var ledsen några minuter men sen somnade han. Ledsamt att lyssna på en ledsen plutt. Antar att det är en fas eller något. Det är mycket som tyder på det.


Innan läggning 

Igår var vi och hämtade lite flyttlådor hos flyttfirman. Flyttfirman trodde att vi skulle behöva 60-80 stycken men vi fick bara in 25 i bilen så jag antar att det blir några fler vändor dit. Lite lustigt för under den kvarten vi var där hann vi träffa paret som har köpt vår lägenhet. De hade anlitat samma flyttfirma och var också där och hämtade lådor. Man börjar ju undra hur litet Göteborg är egentligen.


Kul att ni gjort en trappa till mig tycker Nils

Hittills har vi inte packat någonting förutom det som packades i samband med stylingen inför försäljningen. Jag kommer ju som nämnts vara i Stockholm måndag-fredag nästa vecka och på tisdagen därpå går flyttlasset. Antar att vi får packa som tokar under nästa helg.

G är på galej nu och jag tänker inte packa något nu iaf. Istället blir det Downton Abbey - det enda jag följer på TV. Och kanske lite choklad till det...Mums. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar