Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 11 januari 2011

Hur lång tid tar det för en supp att börja verka?

Nilsgrisen har lite feber. Inte mycket (38.3) men ändå. Han verkar inte sjuk i övrigt men är gnällig och har handen i munnen heeela tiden så jag tänker att det har med tänderna att göra.

Eftersom han verkar ha ont av tänderna och febern så gav jag honom en alvedonsupp. Förmodligen hann den dock inte börja verka eftersom han bajsade inom en minut efter att han fick den. Jag såg ingen supp i blöjan men antar att den inte kan tas upp så snabbt? Är det någon som vet? Jag vågar iaf inte ge honom en ny. Bättre att han har lite feber än att han får leverskador.

Exakt samma sak hände när Nils var tre månader och hade tre dagars feber. Fast efter tio sekunder. Då frågade jag BVC och fick icke-svaret att "jag skulle tänka på att klämma ihop rumpan på Nils efter att jag gett suppen". (Gillar verkligen Nils BVC och personalen där men just där här svaret var väl ingen höjdare.) Det får mig att tänka på den där ramsan med apor som hoppar i sängen. Bebisapan hoppar i sängen och slår i huvudet. Mamma ringer doktorn och doktorn svarar att: inga små apor får hoppa i sängen... Inte så mycket till råd när ens lilla apa redan slagit i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar