Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 14 november 2011

Måndag

Jag hade svårt att somna igår. G är i Stockholm och jag har alltid svårt att sova när han inte är hemma. Igår var det extra jobbigt eftersom jag låg och ältade tankar om förskola, jobb, kurs, flytt och allmänna måsten fram och tillbaka. Vaknade trött som attan och med huvudvärk.

Men under förmiddagen har jag rensat bort allt det som låg och störde min nattsömn igår. Allt det som går att göra något åt iaf. Så jäkla skönt. Jag har bl.a. pratat med mitt jobb. Om jag vill börja i slutet av januari eller början av februari kommer jag inte kunna börja direkt på den arbetsplatsen som jag vill (och ska till senare) utan kommer få gå tillbaka till min gamla arbetsplats först. Men det gör mig faktiskt inte så mycket. En av de sakerna jag låg och hade ångest över igår var nämligen att jag har glömt allt som har med mitt jobb att göra. Nu får jag chans att bli lite varm i kläderna innan jag gör svårare saker.

Efter att jag fixat allt så gick jag och la mig och sov en timme. (Det var lunch och Nils sov också.) När jag vaknade kändes allt mycket bättre.

Under eftermiddagen har jag och Linn varit med barnen i Askims simhall. Jag och G har varit där tidigare med Nils och då var han eld och lågor. Han var förtjust i början idag men efter ett tag kom han på att han ville bada på det djupa och då var det kört. Då var det det enda han ville.

Nils blev dock glad igen när han fick duscha efter badet. Det var en sån dusch som hänger ut från väggen och Nils har aldrig duschat i en sådan. Han tyckte det var jättekul och gick ut och in ur duschen gapandes och med vidöppna ögon. Först hade jag inte hjärta att få honom att sluta eftersom han gillade det så. Men efter att han satt vatten i halsen och fått alldeles röda ögon bestämde jag att duschkalaset var över.

4 kommentarer:

  1. Mysigt med simhallsbesök! Det var jättelänge sedan vi var där men kanske tar jag mig dit en dag med Elise.
    Ang din kommentar om FL: Ja, det låter skönt att slippa all stress! Man får väl helt enkelt hitta på en massa saker så man håller sig intressant. =) Känner du inte att du "glömt bort" ditt jobb? Kommer du ihåg hur man gör? Antar att du har mycket teoretiska saker att hålla i huvudet med ditt jobb?
    Såg att du skrivit om detta i just detta inlägg, intressant!

    SvaraRadera
  2. Man är ju inte föräldraledig så många gånger i sitt liv. Då gäller det att passa på om man kan.

    Jo, jag känner faktiskt att jag glömt av mitt jobb lite. Det är inte så stort problem med det teoretiska för det kan man ju alltid kolla upp men det kommer bli lite pinsamt att få fråga folk om allt det praktiska för det är verkligen som bortblåst. Men jag tror det löser sig =).

    SvaraRadera
  3. Jag har så svårt för simhallar, jag lider av en mild bacillskräck och alla ungar som skriker och kissar i vattnet gör mig spyfärdig. Offentliga duschar också. Och så tycker jag att alla runt omkring mig blir sjuka varje gång de varit på simhall. Men för Isaks skull så borde vi gå dit någon gång... Precis när de öppnar på morgonen. Och inte stanna så länge. Haha!

    SvaraRadera
  4. Hahaha. Det är nog inte renare i vattnet på morgonen tyvärr. Tror bara de byter vattnet någon gång i veckan. Jag och Nils har inte blivit sjuka iaf. Peppar, peppar...Kanske att E kan bada med Isak så kan du bara titta på?

    SvaraRadera