Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 7 november 2011

Förra veckans träning och mat

Förra veckan blev ungefär som jag tänkt mig vad gäller träningen. Två kettlebellpass och en löprunda blev det. Yogan hade blivit av om inte G blivit fast i trafiken i onsdags kväll. Stod med träningskläderna på mig och allt.

Kettlebellpassen är förvånansvärt roliga och framför allt tidseffektiva. Man kör intensivt i cirka tjugo minuter och sen är man klar. Passar mig väldigt bra eftersom jag kan göra det när Nils sover och ändå få tid över till annat. Ska försöka hitta lite liknande upplägg så jag kan variera lite.

Maten gick faktiskt bättre än jag tänkt mig. Det blev bara riktiga godsaker vid ett tillfälle på fredag, lördag och söndag (fast då går vi ganska all-in kan jag säga.) G kollade på hockey i torsdags och då kändes det som det kunde kvitta.

Den här veckan är målet att få till 2 kettlebellpass, 2 löpturer och ett yogapass. Funkar det att springa med Nils i vagnen finns det eg. inga ursäkter att inte springa lite mer.

Visade G de här bilderna och sa att de var mina inspirationsbilder för träningen (mest löptjejen) och fick mest ett skratt till svar. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar