Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 5 november 2011

Lördagsmat

I tisdags härmade jag Underbara Clara och gjorde piroger på färdig smördeg. Det är hur lätt som helst och väldigt gott. Man bara gör i ordning den fyllning man vill ha, lägger den på den uppskurna smördegen, klämmer ihop, penslar med ägg och slänger in i ugnen på den värme och tid som står på smördegsförpackningen. I tisdags bestod fyllningen av lök, vitlök, nötfärs, skogschampinjoner, fetaost och vanlig ost.

Både jag och G blev så förtjusta att vi oberoende av varandra kom hem med varsin rulle smördeg idag. Eller ja, G hade t.o.m. köpt två rullar.

Idag bestod fyllningen av kycklingfilé, skogschampinjoner, bacon, paprika och ost. Kryddade gjorde vi med oregano, salt och peppar.







Pirogerna serverades med en sallad. Hemskt mumsigt!

Det enda negativa är att den färdiga smördegen har inte innehåller så rena ingredienser (typ smör) som jag hade velat men jag har valt att bortse från det eftersom jag inte orkar göra egen deg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar