Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 14 april 2011

Hjälm & Barnvakt

Ja, igår köpte jag en hjälm åt Nils. Det var efter att Nils stått lutad mot min mammas kyl och lekt med magneterna för att sedan trilla rakt bakåt och slå i huvudet i golvet. Det sa bara donk och sen blev han jätteledsen. Båda jag och min mamma stod och passade på honom men var ouppmärksamma i några sekunder. Då bestämde jag mig för att det var slut på de värsta smällarna mot huvudet för ett tag. Det är möjligt att Nils huvud håller för det men jag orkar inte med det. Jag mår så jäkla dåligt när han slår sig så.
Och jag vet att det kommer komma ouppmärksamma ögonblick igen även om jag passar på honom hela tiden. Hans förra inlägg till trots så verkar han inte bry sig så mycket om att ha hjälmen på sig.



Han har haft på sig hjälmen hela dagen när vi varit hemma idag. Pinsamt för Nils eftersom hans girlfriend Hedvig var där. Hedvigs mamma var hos tandläkaren och lagade ett hål och jag hade hand om båda barnen. Lite stressigt till en början men sen kom man in i det. Man märkte rätt tydligt att båda barnen är ensambarn som är vana att få det som de ville. När den ena började klättra på mig och ville hålla mig i händerna och gå så kom den andra och ville göra det samma. Ingen av dem tog någon notis om att jag var upptagen av en annan bebis utan de bara klättrade på. När de inte fick som de ville (eftersom jag inte vågade ha en unge i varje hand) så blev det sura miner. Som tur var var de (framför allt Hedvig) lätta att distrahera.

Jag har ju trillingsyskon. Jag kan verkligen inte förstå hur mina föräldrar rattade tre bebisar på samma gång.

Imorgon är G ledig så idag känns som fredag. Imorgon ska vi hämta vår nya bil (som beställdes dagen innan Nils föddes för övrigt....), jag ska gå på en behandling på Hagabadet och sen ska vi kolla på ett hus. Kul dag va? 

1 kommentar:

  1. Om han slår sig så mycket så tycker jag att du gjorde rätt som köpte en hjälm!

    Trillingar?! Otroligt! Är dina föräldrar fortfarande tillsammans? I så fall är det ännu mer otroligt! =)

    SvaraRadera