Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 27 april 2011

Nils är kvar i vårt rum

Igår var det ju tänkt att Nils skulle flytta till sitt egna rum. Det blev inte så. Jag fick tips om en baby-watcher som bara släppte igenom gråt och inte gnäll och allmänt stök i sängen. Den var lika dyr som den baby-watchern som såldes på Storken som såg ut som något man hittar i fyndhyllan på Lidl. Så nu har vi lagt en beställning på den braiga baby-watchern. Den kommer om cirka en vecka. Då finns det ingen återvändo...Vet inte om det kommer bli jobbigast för mig eller Nils.

Nils får även den veckan på sig att bättra sin nattsömn. Annars får vi hitta på någonting. I natt vaknade han tre gånger för napp mellan 11-02 och sedan var han vaken i en timme mellan 02-03. Han var ledsen hela tiden. Jag provade allt nappen, ta upp honom, mata honom, läsa saga, vagga honom. Han var lika ledsen när man la honom igen ändå. Till sist somnade han av att jag buffade honom till sömns. Jag har i princip aldrig buffat honom tidigare men det kanske funkar. Hoppas på en bättre natt idag. Konstigt att han har börjat sova sämre helt plötsligt efter att ha sovit okej så länge. Det känns som om han väl kunnat sova en hel natt borde han väl inte glömma av hur man gör...

Idag har vi haft finbesök av Tova och Signe =). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar