Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 12 april 2011

Var är mammas näsa?

Nils gillar, som nämnts, näsor. Speciellt gillar han G:s näsa. Jag tror min näsa har en hård konkurrent i mitt hår. Jag har försökt lära Nils vad uttrycket "klappa fint" betyder. Det är uppenbart att han inte alls förstått när han grabbar tag i näsan. Han slänger in halva näven, tar tag med naglarna och drar utåt och uppåt. Om man missat att klippa hans naglar på ett tag är det rent plågsamt.

Ömhetsbevis 1

Lite senare samma dag 

Ömhetsbevis 2 
Hahaha 

Hur som helst. Nils gillar tydligen näsor så mycket att det har blivit det fjärde ordet vi vet att han förstår. Idag när jag frågade honom: Var är mammas näsa så tog han nämligen tag i min näsa. Och det var ingen slump för det funkade igen och igen. Klart man blir stolt!

Idag har Nils varit på dejt med Hedvig som är barn till en mamma i mammagruppen. Deras interagerande bestod av att Nils försökte dra Hedvig i håret och att Hedvig kröp över Nils vid ett tillfälle. Men de lekte fint sida vid sida. Nils har faktiskt haft en väldigt bra dag utan gnäll. Hoppas, hoppas att det fortsätter så.

Min necessär har fortfarande inte dykt upp så idag köpte jag lite nya grejer av det jag inte vill vara utan. G (som jobbar väldigt nära sminkaffären) fick komma till min undsättning eftersom kortmaskinen sa: Medges ej när jag försökte betala med mitt eget kort. Slutet gott allting gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar