Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 21 april 2011

Schemat för påsken

Dålig uppdatering det senaste. Skyller på grym huvudvärk.

Påsken är min favorithögtid. Den har allt det som jag gillar bäst med julen men är inte lika hypad och dessutom är det ofta fint väder.

Vi ska fira långfredagen hemma hos oss. Min familj på mammas sida kommer hit på knytis. Det blir god mat och dryck. Jag har dessutom ordnat en quiz. Jag gör ofta det till våra olika tillställningar. Jag är inte säker på om folket tycker att det är så kul som jag tycker. Men den här gången innehåller den väldigt mixade frågor så jag hoppas att den kan falla många på läppen. Jag har dessutom medvetet valt frågor som inte har någonting att göra med något som jag och G pratat om så att han inte ska ha någon fördel i quizen. Men det kommer säkert gå bra för honom ändå. Han vet lite om väldigt mycket.

Påskaftonen firas med G:s släkt på hans pappas sida nere i Ugglarp. Där är vi varje år på påskaftonen. Det är samma mysiga upplägg där varje år också. Det enda som förändras är att vi blir fler och fler. Sist var det riktigt trångt och nu har det ju kommit ytterligare tre bebisar och kanske några fler som jag inte känner till. I Ugglarp brukar det också hållas en frågesport fast i form av en poängpromenad. Det är någon av G:s farbröder som ordnar den och det brukar vara riktigt kluriga frågor. Jag brukar i stort sätt bara kunna de frågorna som är avsedda för barnen typ: Vad heter kossans barn?

Påskdagen och annandag påsk ska vi bara ta det lugnt och käka påskgodis. Och jag ska vila mitt huvud. 

2 kommentarer:

  1. Jag älskar quizzes, frågesporter och tipspromenader! Du vore min idealgäst!

    SvaraRadera
  2. Morran: Haha. Tack! Visst är det kul! Lika roligt att fixa en quiz som att vara med i en också. Fast lite mer jobb...

    SvaraRadera