Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 17 april 2011

Husvisningen

I fredags tittade vi som sagt på ett radhus. Huset ligger inte i ett av de områden vi tänkt oss tidigare. Själva villaområdet där huset ligger är vackert som en saga. Det ser ut som Bullerbyn. Jag skulle älska att bo där. Ser man däremot till stadsdelen som området ligger i så tycker jag att den är tristare än de vi tittat på tidigare. Inte lika nära till naturen och inte heller samma direkta närhet till mysiga caféer och restauranger.

Huset i sig är hur fint som helst. Eller det kan bli hur fint som helst efter att man renoverat det. Men man måste fixa i stort sätt allting i huset. Det jobbiga med att köpa ett renoveringsobjekt är att även om man väljer att leja bort mycket av arbetet så måste man ändå lägga tid, omsorg och kärlek på att välja hur man vill ha det i t.ex. badrummet. Man kan ju inte gärna bara säga åt hantverkarna att gå och köpa något snyggt kakel. Jag vet inte om vi har den tiden just nu. Å andra sidan vet jag inte om vi nånsin kommer ha det så då kanske man ska sluta titta på gamla hus.

Jag är nog mer förtjust i huset än vad G är. Det är jag som står för fördelarna och han som står för nackdelarna när vi pratar om huset. Fast jag märker att han gillar huset också. Han är nog inte lika redo att flytta som jag är. Så vi får se hur vi gör. Men ett rart hus är det. Jag kan se mig själv kasta ut Nils på den lilla gräsplätten på baksidan =).

Stenlagd terrass och liten gräsmatta
Huset från baksidan

Välkommen till Landala Egnahem
Huset från framsidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar