Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 5 april 2011

Jobbig dag

Nils vaknade halv tre i natt och var ledsen. Han verkade inte ha ont någonstans för så fort han fick komma upp så blev han nöjd och klamrade sig fast vid mig som en igel. Han började gråta igen så fort jag gick in i sovrummet eftersom han förstod att jag skulle lägga ned honom. Han börjar bli klipsk, stackarn. Jag försökte somna om honom i en timme och sen tog G, som vaknat av skrikandet, över. Han lyckades somna honom efter att ha gått runt med honom i babybjörnen men jag kunde inte sova förrän jag visste att Nils sov. Nils sov lite längre än han brukar i morse men han kompenserade inte fullt för nattens bravader.

Dagen har inte varit bra heller. Han har gnällt jättemycket. När han inte gnällt har han försökt pilla på saker som han inte får ha. Det finns några sådana saker i varje rum. Skåp som saknar barnsäkring, den smutsiga barnvagnen och blöjhinken. Väldigt intressanta tycker Nils.

Jag och Nils var en sväng på Ikea och köpte barnsäkringsprylar. Nils fick även en egen (ren) toalettborste eftersom han visat stort intresse för den i badrummet. Den rena var inte lika rolig såklart. Jag har ägnat kvällen åt att barnsäkra men jag har fortfarande alla skåp och lådor kvar. Ska bli skönt att kunna ha honom i köket utan att behöva passa på att han inte ska slänga ut alla vaser på golvet.

Nu ska jag sova. Hoppas att den här natten blir bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar