Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 6 april 2011

Onsdagen

Natten var mycket bättre i natt. Han vaknade två gånger men gick att somna om med nappen och lite speldosa. Sen sov han till halv sju. Hela dagen blir så mycket bättre när han gör det. Då behöver inte jag gå och lägga mig igen när han tar sin första tupplur och får fixat med lite grejer.

Idag blev det t.ex. plankträning med hjälp av det här klippet som Olga hänvisat till. Jag kan verkligen rekommendera det om man tränat plankor ett tag. Innan jag var magsjuk körde jag det tre gånger om dagen men nu har jag legat lågt ett tag. Det var riktigt jobbigt sista gången idag men det gick. Imorgon blir det tre gånger till.

Sen åkte jag och Nils till Alingsås och träffade två arbetskollegor och deras barn. Det är så kul att se hur mycket som händer med andras barn när man inte träffar dem på några veckor. Vi bjöds på supergod mat. Tacogratäng och våfflor med sylt och grädde. Nam-nam. Som Nils säger. Som alltid när jag besöker min kollega så blir jag så sugen på hus. De bor i ett nybyggt hus mitt i skogen. Jag vill egentligen inte ha ett nytt hus utan ett 20-tals hus. Men deras hus är så fint så jag kommer på andra tankar. I vart fall tillfälligt.

Igår bokade vi en resa till USA förresten. Vi ska börja i New York i avsluta i Boston. Där emellan ska vi besöka lite mysiga ställen på östkusten. Lite oklart vilka ännu. Kanske Providence och Cape Cod. Vi åker den 24 maj och kommer hem den 12 juni. Förutom att flygresan är lite lång och att det kommer vara jobbigt med en jet-laggad Nils så känns USA som det perfekta resmålet för oss just nu. Roliga sevärdheter, god mat, lite sol och bad och shopping. Dessutom känns det som ett tryggt resmål att göra med ett barn. Sjukvården är bra (även om vi INTE ska bli sjuka den här gången) och man pratar engelska. Jag längtar jättemycket.

Imorgon blir Nils 9 månader. Galet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar