Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 11 april 2011

Seg dag

Nils är på så mycket bättre humör på helgerna. Jag tror inte G tror på mig när jag berättar om hur gnällig han är. Han är i stort sätt bara nöjd när han får göra saker som jag inte vill han ska göra. Som att stå mot diskmaskinen och hålla i den delen som rullar. Idag rullade den iväg med Nils och allt. Nils slog i bakhuvudet i golvet och var jätteledsen. Men det gick över rätt fort. Jag känner mig som en sjukt dålig mamma som lät honom stå där trots att jag visste att det fanns en risk att han skulle trilla. Det kändes lite bättre efter jag träffat mammorna i mammagruppen och de sa att deras ungar trillade ofta också. Jag är så rädd att det ska gå illa någon gång bara.

En mamma i mammagruppen har en hjälm på sitt barn när det är hemma. Jag har varit emot det eftersom jag egentligen tror att han lär sig av sina misstag. Men nu börjar jag tvivla. Han reser sig mot allting och han är så hetsig när han leker.

Dagen blev lite bättre när vi träffade mammorna och Nils fick gunga. Det var jättefint väder idag och lekplatsen var helt full. Det blev t.o.m. lite gruff om gungorna. Vi var tre mammor som stod vid samma gunga. När två av ungarna hade gungat och det var den tredjes tur så kom en annan mamma och ifrågasatte surt om mamman verkligen hade köat för gungan. Lite konstigt att bråka om en gunga.

Nu ska jag fortsätta leta efter min necessär. Jag hade med den hem till min mamma igår och sen dess är den uppslukad av jordens yta. Mamma säger att hon letat på alla ställen den kan vara på. Här hemma är den inte. Jag har kollat i bilen en gång men jag ska gå ut och göra en check till. Otroligt störande om den är borta. Jag har allt mitt smink i den. Jag har vare sig råd, tid eller lust att köpa helt nya grejer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar