Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 13 februari 2011

Brunch och hus

Vilken mysig dag jag haft! Mamma har passat Nils och jag och G har haft lite tid för oss själva.

Först var vi på brunch. Det var karaktärsprövande. Olika delikatesser, plättar med blåbärssylt och grädde, brownies och creme brûleé. Min karaktär klarade sig ganska bra men inte suveränt. Alla veckans fria måltider är slut nu. Men det fanns mycket gott som jag kunde äta fritt också.

Lite av utbudet 

Efter brunchen var vi och tittade på ett hus. Det första huset vi tittat på på ett ganska långt tag. Huset har legat ute till försäljning tidigare. Mäklaren sa att det var för cirka två år sedan. Jag kände igen det direkt när det kom ut på Hemnet på nytt. Jag har kollat på hus både för skojs skull och lite mer på allvar i cirka sex år. Det här huset är enligt min mening ett av de finaste husen som legat ute under den tiden. Men det är lite speciellt. Jag tror inte att alla tycker att det är det snyggaste huset de sett.

Nu är det alltså till salu igen. Jag, som inte är troende över huvud taget, ser det som ett tecken från Gud.  Huset hade tydligen hyrts ut under de här två åren eftersom säljarna inte fått det pris de velat för huset då.  Mäklaren hade inte lagt ut några innebilder på huset av den anledningen. Det var dessutom inte stylat överhuvudtaget utan hyresgästerna verkade i princip bara ha gått ut en sväng när det var visning. Utan att spola på toaletten eller tömma sin kyl på gammal mat. Hoppas, hoppas att detta skrämmer bort några hugade spekulanter. Jag har ju sett bilder på huset när det var stylat och både jag och G har nog förmåga att kunna tänka bort saker som fula möbler och dålig städning.

Huset är från 1929 med massa charmiga detaljer. Det ligger i ett av de områden som jag gillar bäst i Göteborg. Det är perfekt storlek för oss och är i sådant skick att man bara kan flytta in. Trädgården är inte jättestor men huset ligger alldeles bredvid en park så man får en massa gratis natur.. Det enda negativa med huset är att köket är lite litet. Om jag fick bo i det här huset skulle jag alltid vara lycklig ;-).


Parken
Fint fönster

Lilla köket
Arbetsrum 

Vi måste ha flyt om vi ska få köpa det här huset. Det är enormt mycket som ska stämma men jag flyttade in redan för två år sedan. 

Efter husvisningen bar det av hemåt igen. Mamma och Nils hade haft det jättebra. Och det är ju extra mysigt att träffa honom när man varit ifrån honom några timmar. 

Nu blir det snart te och Sherlock Holmes. 

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni får huset, ser jättemysigt ut! Hur stort bor ni nu och hur stort är huset?

    Ha en bra alla hjärtans dag!

    SvaraRadera
  2. Stort hus! Hoppas verkligen ni får det, men om inte så är det ju i alla fall skönt att ni inte har bråttom iväg.

    Vi bor i lägenhet, en trea på 80 kvm. Perfekt storlek just nu men om det blir ett syskon till Isak måste vi flytta. Som tur är kommer det dröja några år =)

    Vad kul att du fortsätter med Olga, min sömnbrist och halvförkylning har gjort att jag varit supersötsugen och inte alls ätit bra i helgen. Känner mig svullen och tjock, blä!

    SvaraRadera