Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 23 februari 2011

Uppdatering om huset

Igår la vi ett bud på huset. En bit under utgångspriset. Hittills är vi den enda budgivaren. Först var jag lite nervös att de skulle tycka att det var ett skambud men mäklaren sa att han tyckte att det var ett seriöst startbud. När han säger startbud antar jag att han tror eller hoppas (?) att priset ska gå upp. Mäklaren menar att det finns två intressenter förutom oss. De har varit passiva i en vecka. Hoppas att det är ett tecken på ointresse och inte på att det varit sportlov eller liknande. Dessutom ska mäklaren visa huset för ett nytt par på torsdag. Hoppas inte att det är ett rikt knöspar med spenderbyxorna på.

Det känns som en väldigt ovanlig budgivning. När man hör om andras budgivningar är det mycket mer hets och snabba puckar. Jag har varit inblandad i två budgivningar tidigare. De var också ovanliga på det sättet att de var utan hets och snabba puckar. Jag väljer att återigen se det som ett tecken från Gud.

Idag har jag verkligen fullt upp. Babyrytmik, mammafika och middag med vänner på kvällen. Dessutom ska jag ha kalas för mig imorgon eftersom jag fyller 30 =). Trots att Nils sovit dåligt valde jag att vara vaken på hans förmiddagslur för att fixa saker. Dags att ta tag i det istället för att sitta här och svammelskriva. 

1 kommentar:

  1. Grattis i förskott! Har du åldersångest eller ser du fram emot att bli 30?

    Det låter som att ni ändå har en god chans att få huset... Min pappa köpte lägenhet igår och säljaren valde att acceptera deras bud fast det var ett par som lagt 150 000 kr mer, bara för att hon ville att det skulle bo en barnfamilj där (jag har två små halvsyskon)! Snacka om tur!

    SvaraRadera