Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 6 februari 2011

Uppdatering från BantarBjörn vecka 4

Som rubriken antyder är jag nu inne på min fjärde vecka med Olga.

Missade att berätta om mina resultat förra veckan. Av en händelse var det den veckan som det inte gick så bra.. Vågen stod på + 0,3 kg. Midjan var 0,5 cm mindre men låren var en cm större... Olga var inte så nöjd och sökte förklaring i mens. Det kunde jag inte skylla på. Vilket skulle kunna bli ett helt eget inlägg. Själv försökte jag desperat få till att muskler väger mer än fett men Olga sa att det var omöjligt att bygga muskler så fort. Hon menade dock att det hände att även folk i Biggest loser gick upp trots att de tränat massor. Vet inte om jag ska känna mig peppad av det =).

Den här fredagen såg det lite bättre ut. Vågen stod på -0,2 kilo och allt utom armarna hade krympt några cm. Skönt så Olga inte tror att jag fuskar.

Så jag fortsätter. I morgon väntar fortsatt slit i gymmet. Har kommit på att det bästa ur barnpassningssynpunkt är att komma precis när barnpassningen öppnat på vardagarna. Har dessutom börjat gå till ett större center där de har två barnpassare. Får hoppas det går bättre än i fredags. Då kom de en av dem ut i gymmet bärandes på Nils. Hon sa att han inte velat sitta själv och att han var för tung att bära på. Jag ska hälsa honom det nästa gång han gnäller =). 

1 kommentar:

  1. Men herregud vad är det för barnpassare på ditt gym?!

    Det viktiga är ju centimetrarna, vikten spelar ju egentligen ingen roll! Kämpa på!

    SvaraRadera