Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 19 februari 2011

Vi drar till Malmö

När man har barn är det väldigt lätt att bli bekväm och tacka nej till grejer som man egentligen tycker är skoj. Jag känner t.ex. ett motstånd till att göra saker utanför hemmet på kvällen eftersom jag är rädd att det ska störa Nils sovrutiner. Som ju ändå funkar sådär.. Jag vill inte vara sådan.

Så den här helgen är jag lite härligt hippieaktig och släpar med Nils på mina vuxengrejer. Igår var jag hemma hos min bästa kompis på fredagsmys. Jag hade med alla Nils sovgrejer och det gick såklart utmärkt att somna honom hemma hos henne. Det gick faktiskt hur smidigt som helst att väcka honom när  vi skulle hem, ta honom till bilen, köra hem och somna om honom hemma också. Inte mer gnäll än det skulle varit på mig om någon drog upp mig när jag somnat för att klämma ned mig i en bilbarnstol =). Natten blev inte sämre än vanligt heller. Så nu vet jag det.

Och idag bär det av till Malmö. G är därnere och jobbar med sin kollega Henrik. De åkte redan igår. Idag åker jag, Nils och Henriks tjej ner. Vi ska bo på lyxigt hotell och bara ha det gott. Jag har stannat uppe halva natten för att packa alla Nils grejer. Skönt att vara så spontan och avslappnad!

Den här nya stilen medför dock en hel del fusk med maten. Igår åt jag både tacos och brownie och idag blir nog inte bättre. Förmodligen (förhoppningsvis) blir det även lite vin ikväll. Jag har förvarnat Olga om att jag tänker fuska.

Nu måste jag väcka Nils och tvångsmata honom lite så att han är mätt i bilen.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du är/var fantastiskt duktig! En föredömligt helgbeteende för alla oss nojiga curlingföräldrar. /Curlingdragon

    SvaraRadera