Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 3 februari 2011

Vad ska jag nu kalla mamma?

Long time no writing.

Alltså, jag har försökt att förmedla till kossan att en ko som slutar leverera blir hamburgare. Men hon väljer ju att lyssna på det hon vill höra. Idag lagade hon dessutom apaäcklig mat till mig. Spagetti och köttfärssås sa hon att det var. Inte min nappflaska. Om ni förstår vad jag menar.

Först stod hon i hundra år och lagade den. Istället för att leka med mig. Jag gnällde såklart under tiden. Jättemycket. Sen försökte hon pressa in några skedar av geggan i min mun. Jag svarade med att fräsa ut purén på henne. Tyvärr träffade jag mest mig själv. Men hon verkade fatta galoppen ändå. Hon är inte så dum som ser ut.

En av anledningarna till att jag dröjt med att skriva är att jag funderat på vad jag ska kalla mamma nu när hon slutat att vara en kossa. Jag har funderat på skrället men det känns sådär. Hon får nog heta kossan ett tag till för enkelhetens skull.

En sak som jag gillar är att åka spårvagn. När jag blir stor ska jag bli biljettkontrollant. Har hört att tjejerna gillar män med makt.



Klart slut. Varulvsvrål. 

1 kommentar: