Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 14 februari 2011

Nils recenserar Matstolen


Matstolen är ett ganska nytt ställe. Tidigare var jag trogen två andra syltor. Efter att de fått stänga har jag dock varit tvungen att vidga mina vyer. 

Jag har ofta stora förhoppningar när jag hamnar i Matstolen. Man vet att man kommer därifrån mätt. Däremot är det inte helt säkert att man kommer därifrån nöjd. Här är en sammanfattning av mina senaste kulinariska upplevelser från Matstolen. 

Hipp Nudlar Grönsaker & Skinka 

Det här är ren bukfylla. Inte äcklig men inte heller särskilt god. Är jag riktigt hungrig så äter jag med god aptit. Annars brukar jag visa personalen mitt missnöje genom att gnälla genom hela måltiden. 

Betyg: +++




Hipp Potatis, Majs & Kalkon  

Hur svårt kan det vara att misslyckas med den här rätten? Den klarar ju t.o.m. Kossan av. Riktigt äcklig mat. Jag brukar spotta ut den här. 

Betyg: ++ 











Kossans Aprikos och Katrinplommon         

Även en blind höna kan tydligen finna ett korn.

Betyg: +++++

                                       









Kossans Köttfärssås & pasta 

Det här betyget kommer väl inte som en chock för er eftersom jag skrivit om det förr. Det här är den standarden man kan förvänta sig av kossan. BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ! Jag skulle inte äta den även om jag svalt. 

Betyg - 











Service

Det händer ofta att man får vänta på att maten ska kallna eller värmas. Personalen visar tydligt sitt missnöje när man framför sina klagomål. De verkar inte alls ha förstått att kunden alltid har rätt. Dessutom serverar de mig allt som oftast mitt vatten i en nappflaska. Fast jag är en stor pojk nu. Pluspoäng för att jag ofta får lite frukt om jag gastar.

Betyg: ++













Sammanfattningsvis: I Matstolen blandas högt och lågt. Variationen är stor men de nya maträtterna är sällan något att hänga i granen. Tyvärr verkar även andra matställen servera ungefär samma saker som matstolen. I brist på andra alternativ kommer jag att gå dit igen. 

3 kommentarer:

  1. Hahaha! Det blir bättre Nils, när du är åtta månader öppnas en värld av helt nya rätter! Isak kan tipsa om Pasta Italienne med skinka och Grönsaks- och kycklingrisotto. 8-månadersburkarna har spännande bitar i sig, att tugga är roligare än du tror!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Han är ganska rolig den där Nils. Kram från Dragonmother

    SvaraRadera
  3. "Well, you can live on it, but it taste like shit"
    /C.Dundee

    SvaraRadera