Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 11 februari 2011

Veckans resultat

Idag stod vågen på minus 0,5 kg. Allt utom benen hade blivit mindre eller var oförändrat.

Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska fortsätta med Olga en månad till. Rent kunskapsmässigt känner jag att jag skulle klara mig själv. Dessutom är Olga väldigt generös med tips och recept på sin blogg. Det som brister är den egna karaktären. Inte så att jag skulle börja moffa helt hysteriskt om jag inte hade Olga men mer än tre fria måltider per vecka hade det nog blivit...

Jag har helgen på mig att bestämma mig.

1 kommentar:

  1. -0,5 är ju helt perfekt! Grattis!
    Det som jag tyckte var bra med att köra en månad till var att jag fick ytterligare ett träningsprogram. I övrigt var det slöseri med pengar för jag hade koll på maten. Men om du känner att du behöver henne rent motivationsmässigt så ska du fortsätta, är mitt tips. Att rapportera till henne hela tiden gör att man inte vill fuska.

    SvaraRadera