Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 18 maj 2011

Babycafé

De senaste två dagarna har jag och Nils hängt med mammorna i mammagruppen. Det har varit helt ljuvligt att kunna lämna hemmet och få träffa lite vuxna.

Det har dessutom varit extra roligt eftersom vi har hittat ett riktigt bra babycafé bara tio minuters gångväg ifrån oss. Caféet ligger i en relativt stor lokal och det finns en enorm lekhörna med massa leksaker. Det finns hur mycket barnstolar som helst, de säljer barnmat, ger en blöjor om man glömt o.s.v. Maten för föräldrarna är också helt okej. Jag har bara provat kycklingsalladen och den var väl visserligen ingen smaksensation men det kan jag leva med eftersom caféet är så bra i övrigt.

På vägen dit första dagen berättade en av mammorna saker som tydde på att caféinnehavaren hade varit lite småflirtig mot henne. Caféinnehavarens eventuella flirtighet dementerades dock av en annan mamma som menade att han snarare varit lite disträ mot henne. Så det var med stor spänning som jag gick fram till kassan och gjorde min beställning. Jag hade med mig Nils på armen och när innehavren sa att Nils hade stora fina ögon och fortsatte med precis som.... så tänkte jag att jaha här kommer det....precis som sin mor. Men tji fick jag eftersom han fortsatte med "precis som jag hade när jag var liten". Fnys. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar