Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 6 maj 2011

Mellanmål nr 3 med Nils recension

Igår gjorde jag som nämnts morot- och äpplegratäng till Nils.

Så här gjorde jag:

Skar 2 äpplen i små bitar och 1 morot i tunna skivor. Eftersom Nils fortfarande har svårt för mat som kräver vassa tänder kokade jag bitarna i cirka 10 minuter. Under tiden vispade jag ihop en äggstanning på 1,5 dl havredryck och 1 ägg. Sen la jag bitarna i en ugnsfast form och hällde över stanningen. Det hela åkte in i ugnen på 175 grader till dess att äggstanningen hade stelnat överallt. Det tog cirka 20 minuter.




Resultatet blev lite som en osötad äpplepaj utan smulor. Jag tyckte själv att den blev väldigt god. Nils åt med god aptit men det var nog inte en av hans favoriter.

Nils recension:

Åt med god aptit? Fnys! Jag var ju utsvulten. Dessutom minuspoäng för lite väl stort tuggmotstånd i moroten.

Betyg: +++


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar