Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 30 maj 2011

Havet

Idag åkte bilen till Bluewater som ligger på Cape Cod. Det råder inga tvivel om att vi är på den amerikanska östkusten. Allting känns hämtat ur en huskatalog med New Englandstil. Fast inte lika shiny. Amerikaner verkar inte renovera om så fort något känns omodernt som vi svenskar gör. Hotellet ligger alldeles vid vattnet och är lätt mysigast hittills. Det enda negativa jag kan komma på är att det inte finns mikrovågsugn på rummet. Förmodligen stannar vi här några dagar och åker på dagsutflykter istället för att byta hotell hela tiden. Vi vill ju inte att Nils ska växa upp som nomad.

Vi har just varit och käkat på en restaurang som heter Shippers. Vi har blivit lite amerikanska nu så vi tog bilen dit trots att det låg 500 meter härifrån. G:s förrätt, musslor, var alldeles sandiga men han var glad ändå. Bra med matställen som ligger på gångavstånd så man kan gå dit och dricka vin på kvällen när monstret somnat.

Idag har Nils badat i havet för första gången. Fast det var kallt så det blev bara fötterna. Det såg ut ungefär så här. (Minneskortet tog slut därav det abrupta slutet.)

Här är lite fler bildbevis från stranden.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar