Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 9 maj 2011

Mellanmål nr 4 med Nils recension

Nils älskar Ella´s kitchen. Börjar han mot förmodan strula med maten kan man låtsas hälla upp den ur en Ella´s kitchen förpackning och få i honom några skedar till. Han är inte så clever ännu vår lille son.

Hur som helst. Igår gjorde jag en smoothie á la Ella´s kitchen.

Så här gjorde jag:

Kokade upp 2 dl frysta hallon och 0,5 dl frysta blåbär. Lät det koka i några minuter. (Jag har hört att man ska koka frysta bär om man ska ge till småbarn. Vet inte riktigt varför.)
Sen lät jag bärblandningen svalna. Därefter slängde jag i en halv banan och mixade alltihop med en stavmixer.

Resultatet blev minst lika gott som Ella´s enligt min mening.




Det blev lite mer smoothie än vad Nils kan äta på två dagar. Vet inte om det går att frysa in något som innehåller banan heller.. Nästa gång får jag göra lite mindre eller bju in några kompisar till Nils.

Nils recension: Yummie!! Men var var den fina förpackningen? Och kan inte någon visa kossklanten hur man roterar på kortet?

Betyg: +++++


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar