Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 8 maj 2011

Nils 10 månader

Igår fyllde Nils 10 månader. Tiden går skrämmande fort får jag säga.

Nils 10 månader:

Kryper några steg när han vill men ålar för det mesta. Står diskmaskinen öppen förvandlas han till racerålen.

Står och klättrar så fort han får tillfälle. Kan numera även ställa sig upp mot plana ytor.

Älskar när man går runt och håller honom i händerna.

Går och står stabilt. Med hjälp alltså.

Gillar INTE att ha på sig sina nya skor. Det var 500 kr vi kunde spenderat bättre.

Please kill me!





















Är för det mesta på strålande humör hemma och kan numera leka själv rätt mycket.

Men har blivit väldigt blyg för folk han inte träffar jätteofta. Är även lite rädd för andra barn. Speciellt om de gråter. Inte så roligt.

Äter allt. Det enda som varierar är entusiasmen.

Har utökat sin digra vokabulär med orden Da (för där) och Titta. Är dock inte helt säker på om han alltid vet vad han säger.

Vinkar. Men samma här. Är inte helt säker på om han vet varför. Ibland vinkar han när jag vinkar men oftast sitter han bara och slänger med armen. Min bror tyckte snarare att det såg om som han heilade än vinkade. Men det får vi hoppas att han inte gör.

Sover mellan 19.45 - 6.00 på ett ungefär. De senaste två nätterna har man bara behövt gå upp och hjälpa honom med nappen en gång. I övrigt har han somnat om själv.

Favoritleken just nu är avancerad tittut. Den går till så att man (läs jag eller G) hänger en filt över ett bord eller en högre stol, ålar in under bordet, kastar sig fram under filten och tjoar tittut. Vanlig tittut funkar också bra men det blir inte riktigt lika muntert gensvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar