Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 3 maj 2011

Mellanmål nr 1 med Nils recension

Igår började jag att testa lite, för oss, nya mellanmål.

Det första mellanmålet var inte så spexigt men lätt att göra och nyttigt med bra fett.

Jag kallar det avokado blandat med banan. För det är det är.

Så här gjorde jag:

Jag tog 3/4 av en mogen halv avokado och toppen av en banan. (Jag ville inte ha i för mycket banan eftersom bebisen blir hård i magen av det.) Gojsade runt. Och voilá.

Jag tog tyvärr inget kort på mellanmålet men ni kanske kan tänka er.

Här är Nils recension:

Om kossan tror att hon lurar mig att äta slemmig avokado genom att blanda den med mumsig banan så tror hon fel. Att tallriken gapade tom efter måltiden berodde helt och hållet på att jag inte hann upptäcka att det var avokado i sörjan förrän det var för sent.

Betyg: +++


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar