Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 11 maj 2011

Det tråkigaste med att vara mammaledig

Det tråkigaste med att vara mammaledig tycker jag är när man av en eller annan anledning inte kan lämna lägenheten på hela dagen.

Jag är inne på min tredje dag av isolation nu. Igår trodde jag iofs att Nils var på bättringsvägen så då var jag på Stadsbiblioteket och röstade men i övrigt har jag varit inne hela tiden och inte träffat en själ förutom Nils och G (på kvällarna.) Det gör mig tokig. Det är jättemysigt att sköta om Nils och leka med honom o.s.v. men jag blir helt galen när klockan är nio och jag tänker på att det är det enda jag ska göra under hela dagen.

Nils spyr upp allt han får äta. Sjukvårdsupplysningen trodde inte att det var magsjuka eftersom han haft feber i två dagar innan han började kräkas. Hoppas de har rätt. Jag blir ALLTID sjuk om jag träffar någon med magsjuka. I helgen ska jag på tjejhelg (om man kan säga så när man bara ska åka med en tjej.) Jag har sett fram emot det jättemycket och vägrar vara sjuk då. 

4 kommentarer:

  1. Men gud så jobbigt, jag blir galen bara av en enda dag hemma med Isak och du har varit hemma TRE!

    Vad trodde de att det var då eftersom de inte tror att det är magsjuka?

    SvaraRadera
  2. Kul att du kommenterar. Var lite rädd att du skulle sluta läsa alla bloggar när du slutade blogga =).

    Någon vanlig infektion som gjorde att han kräktes bara.

    Jag vet inte om jag tror på det men hoppas, hoppas så att jag slipper magsjuka. Är avundsjuk på dig som aldrig blir magsjuk.

    SvaraRadera
  3. Jag har sållat bort lite bloggar nu faktiskt men din läser jag såklart fortfarande!

    Låter underbart att vara i Malmö med en kompis över en natt, hoppas ni haft det bra! Vi var på bröllop igår och Isak sov hos min mamma, visst är det underbart att få träffa sin lilla kille sen? =) Det känns alltid som man varit borta så länge tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Haha. Snäll du är!

    Vad mysigt med bröllop! Och skönt att det funkar så bra att lämna bort Isak till din mamma. Vi ska på bröllop i augusti i Danmark och då måste vi lämna bort Nils över natten. Det har jag aldrig gjort förut och det kommer bli nervöst...

    SvaraRadera