Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 14 maj 2011

Jag är i Malmö

Jag är i Malmö med bästa tjejkompisen. Det kommer bli första gången som jag sover ifrån Nils. Han är är med G. Jag är säker på att de har det jättebra.

Vår resa startade utanför vår lägenhet klockan halv nio i morse när kompisen plockade upp mig med sin Volvobil. Förutom en paus för jordgubbar och kaffe åkte vi raka vägen till....Ilva. Ilva är ett danskt möbelvaruhus. Jag har hört att Ilva skulle vara som IKEA fast med snyggare prylar men jag måste faktiskt säga att jag är lite besviken. Visst var en del grejer lite snyggare än på IKEA men det var även mycket dyrare.

Närmast var jag att köpa den här vita träsoffan att ha i Nils rum.

Stripes

Men 2 899 kr känns lite väl saftigt.

Då känns IKEAS alternativ för 799 kr lite mer rimligt.


HEMNES Bänk med förvaring vit Bredd: 84 cm Djup: 35 cm Höjd: 75 cm Sitsbredd: 85 cm Sitsdjup: 33 cm Sitshöjd: 42 cm

Men var helt enkelt inte lika snygg....

Dessutom inbillar jag mig ofta att jag ska hitta en söt gammal träbarnsoffa på loppis för några hundralappar. Men för att göra det måste jag börja gå på loppis lite oftare än en gång var tredje månad...

Det enda jag köpte var en brun badrumsmatta med två matchande handdukar. Det känns som den kulören passar vårt hem just nu.

Efter Ilva har det blivit ett besök på Fridays och en halvtimmas tuppis.

Nu ligger jag i sängen med datorn, diverse inredningstidningar, ett glas bubbel och några bitar choklad. Snart ska jag bada. Sen blir det god mat och dryck. Inte en bajsblöja så långt ögat når. Sköönt.

Och tänk vad mysigt det kommer vara att träffa Nils imorgon när jag varit ifrån honom så länge =). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar