Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 15 maj 2011

Hemma igen

Nu är jag hemma igen efter en skön helg. Ganska trött, trots att jag sovit mer i sträck än jag gjort på tio månader. Men glad så klart. Kul att komma iväg lite och få prata lite skit. 

Jag var lite osäker på hur Nils skulle reagera när jag kom hem. Skulle han bli glad som han alltid blir när G kommer från jobbet, skulle han bli sur för att han förstod att jag varit borta eller skulle han strunta i mig...

Reaktionen blev ungefär som när jag varit borta två timmar. Först jätteglad men efter att jag plockat upp honom så var han mer intresserad av hallspegeln än av mig.. Men han kom inte undan ett gäng jättekramar.

Nils hade inte mått illa i helgen men han är fortfarande inte tipptopp. Han får fortfarande kväljningar om man ger honom viss mat. Jag hoppas det går över snart. 

Finaste lilla mini-G



Efter att Nils lagt sig såg jag fram emot myskväll med G men G hade tydligen andra planer. Hockey...
 

1 kommentar: