Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 10 maj 2011

Nils sömn

Nils har fortfarande inte flyttat till ett eget rum. Baby-watchern har inte kommit ännu. Tydligen hade paketet förstörts på posten och skickats tillbaka till butiken. Vi skulle så klart få en ny men den maskinen vi hade köpt var slut på lagret och skulle inte komma in på två veckor. Däremot kunde vi få en annan variant från samma märke som var hundra kronor billigare redan i övermorgon. Jag har ingen aning om vad som gör att den billigare varianten är billigare men jag orkade inte vänta två veckor till så hoppas inte den är för skräpig.

Däremot sover Nils lite bättre. Jag skulle sagt mycket bättre om det inte vore för inatt. Han tar nappen själv och somnar på några minuter. Både på dagen och natten. Han behöver inte vår närvaro för att somna men ibland får man hålla fast i honom för att han inte ska ställa sig upp i sängen. På nätterna gråter han till men somnar nästan alltid om själv på direkten. Dessutom vaknar han till mer sällan. Igår natt sov han mellan 20.00-5.00 utan att ge ifrån sig ett knyst. Det har aldrig hänt förut tror jag. Eller om det har det så var det längesen. Dessutom somnade han om när han fick ersättning och vaknade 6.40. Om det fortsätter så kommer livet bli lite lättare för mig =).

Inatt har han vaknat till lite mer och en gång fick jag ge honom nappen i handen för att få honom lugn. Men Nils har feber sen igår så jag hoppas att den lite stökigare natten berodde på det.

Jag fattar verkligen inte varför vi inte försökt lära Nils att ta nappen själv tidigare. Han har snappat upp det hur bra som helst och nu är han ju mycket bättre på att somna om själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar