Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 22 maj 2011

Första natten i egna rummet

Natten gick helt okej. Nils vaknade två gånger vilket är ungefär som vanligt. Det enda negativa med det nya sättet att sova är att jag inte vaknade och gick in till honom förrän han skrek till och då hade han hunnit vakna till så att han var svårare att somna om. Å andra sidan är det väl på det här sättet han lär sig somna på egen hand och jag sov mycket bättre när jag inte vaknade till av hans snurrade i sängen. Jag tror det kommer bli jättebra. Det var väldigt skönt att slippa smyga när man gick och la sig.

G är väldigt glad över den nya babymonitorn. Han har flera gånger gått in i vårt sovrum och talat in i babymonitorn så att det hördes i Nils rum där jag och Nils var och sagt: K är en bajskorv. Väldigt roligt.

Idag har vi varit duktiga. Vi har rensat i lägenheten och slängt massa skräp. Hela dagen har vi hållit på. Nu är alla Nils saker i hans rum och vårt sovrum är inte lika belamrat av dammiga saker. Det känns så skönt att få fixat det här innan vi ska åka.

Jag och Nils har även varit och handlat mat till Nils inför resan idag. Nils fick sitta i kundvagnen och trivdes som fisken i vattnet. Han blev lite gnällig när jag började slänga upp Ella´s kitchen på kundvagnen men efter att han fått ett litet smakprov var han lika fin igen. Han är inne i en sån fin period nu. Han är supermysig att vara med.

Här är lite bilder från dagen.

Nils fick ett gammalt tangentbord. Lycka!

Nils i "nya" rummet 

Från andra hållet 

Nils och pappa leker tittut 

Nils hjälpte till att rensa lite..

Kvällsbad 

med Pappa 

Och så sagoläsning med "bajskorven"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar