Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 21 maj 2011

Vi har flyttat ur vårt sovrum

Idag har vi varit duktiga. Vårt sovrum är numera bara Nils rum. Det har blivit ett kombinerat sov-, byt- och lekrum. Våra sängar står i det lilla sovrummet som vi alltid tänkt att Nils skulle ha. Det betyder att Nils ska sova i egna rummet inatt. Och med tanke på hur uselt han sovit de senaste nätterna kommer jag förmodligen få springa en hel del...Nya mörkläggningsgardiner är på plats i hans rum också. Hoppas att de gör något för hans tidiga morgonvanor.

Bytet blev riktigt bra faktiskt. Skönt att alla Nils saker är i ett och samma rum. Återkommer med kort och rapport på hur det gick för honom att sova själv imorgon. Nu väntar pasta och rödvin.

2 kommentarer:

  1. Hoppas natten gick okej! Härligt för er också att få eget rum!

    SvaraRadera
  2. Tack =). Verkligen skönt att slippa viska när man går och lägger sig och att kunna läsa innan man ska sova.

    Är allt bra med er?

    SvaraRadera