Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 19 maj 2011

BVC och gnäll

Igår var vi på 10-månaders kontroll på BVC. Nils var 70,5 cm lång och vägde cirka 9300 gram. Han hade alltså vuxit 3 cm på två månader men bara gått upp drygt 200 gram. BVC-sköterskan ansåg dock inte att det var något att oroa sig över i och med att han var magsjuk under flera dagar förra veckan.

I G:s BVC-journal kan man läsa att G var 71 cm och vägde 9280 gram när han var 10 månader. Nils är allt en liten mini-G. Det enda han har ärvt av mig är ett stort huvud. Och sömnrädsla kanske...

På BVC passade jag på att gnälla lite om Nils gnällighet också. Nils var sjukt gnällig igår. Nils lyssnade uppenbarligen och tog till sig för idag har han varit på gott humör nästan hela dagen. Han gnällde dock när vi var och gungade med mammagruppen men då hade han kissat ned sig när han kom hem och då kan jag förstå att han visar sitt missnöje :-(. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar