Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 30 maj 2011

Mors dag

Idag har jag firat mors dag för första gången. Fast jag kan inte säga att mitt moderskap fått mer uppmärksamhet än det brukar. Jag frågade G i morse om han visste vad det var för dag idag. Här i USA är det memorial day så jag var helt säker på att han skulle svara det. Gissa om jag blir förvånad när han istället gissar på midsommarafton... Verkar som det är jag som får lära Nils om våra svenska högtidsdagar.

Men det har varit en mysig dag ändå såklart. Den största dagen har ägnats åt shopping. Nils har fått en nya kepa och lite annat smått och gott. Själv har jag spanat lite på Kitchen aids. Har velat ha en sådan så länge att jag tvekar på hur roliga där är nu när jag kan få en. De är riktigt mycket billigare här än hemma i Svedala, 1 800 kr ungefär. Det som talar emot är väl att den blir jobbig att släpa på och att vi redan har en (fulare) köksmaskin. Ska suga på karamellen lite...


1 kommentar: