Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

lördag 29 oktober 2011

Besök på förskola nr 2

Igår besökte vi ytterligare en förskola. Den här ligger väldigt nära vårt nuvarande boende och är den enda förskola vi har valt just nu.

Det ger rätt mycket att gå runt och kolla på förskolor får jag säga. Jag tycker ju inte att den vi tittade förra gången kändes perfekt men den här kändes klart sämre.

All personal verkade trevlig men de hade inte jobbat lika länge där som på den förra förskolan. Förskolan var ungefär lika stor och personaltät som den förra men den här hade bara en stor avdelning, vilket säkert kan ha sina fördelar, men det gjorde att det kändes mycket stökigare än på den förra förskolan. Dessutom hintade hon som gjorde rundvandringen om att det förmodligen skulle bli fler barn eftersom kommunen tyckte att en övervåning som idag användes som film- och teaterrum stod lite väl outnyttjat med tanke på köerna.

I ett av rummen satt liten kille och pysslade med en trumpen min. Han hade fullt av barn runt sig och just då var vi ju dessutom tre föräldrar som stod och tittade på vad de gjorde. Hon som gjorde rundvandringen sa att pojken var lite sur eftersom han just hade bett om att "få vara ifred en liten stund". Hårt att vara förskolebarn.

Förskolan hade inte eget kök och på frågan om maten var bra svarades ungefär att "vi får en matsedel och vi kan inte påverka den". Förmodligen inte med andra ord.

Nils var rätt gnällig under hela rundturen, vilket säkert påverkade ens allmänintryck men både jag och G var överens om att vi föredrar det andra stället. Den här förskolan har dessutom längre kö än den andra och ligger lite längre ifrån vårt kommande boende så det finns ingen som helst anledning att ha den som vårt första hands val. Att vi hört rykten om att en kändis från Göteborg (inte Kurt Olsson) har sina barn där är tyvärr inte tillräckligt. Trots att min mamma, av den anledningen, lovat att både hämta och lämna Nils om vi väljer att ha honom där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar