Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 3 oktober 2011

Hemma igen









Nu är jag hemma igen efter en supermysig långhelg i Spanien. Vi har varit lite utanför Torrevieja där den ena kompisens pappa har ett radhus som vi fick låna. Hur fint som helst med fyra uteplatser och poolområde alldeles utanför. Vädret har varit perfekt. Som det är i Sverige en riktigt varm sommardag. Framförallt har det varit så skönt att få ett break från alla hemmamåsten och istället komma hem med lite ny energi. Jag behövde verkligen det. 

Vi har solat, badat druckit vin, stekt gambas, ätit glass vid stranden, varit på marknad och framförallt snackat skit och tramsat. I början pratade jag hela tiden om hur underbart allt var men sen märkte jag att de två andra verkade tycka att jag var tjatig. Men efter att ett långbad i havet var de andra ganska lyriska också. 

Liite jobbigt var det att vara ifrån Nils. Vi åkte ju på torsdag förmiddag och kom hem igår sent på eftermiddagen. Det var alltså egentligen bara två hela dagar som jag inte träffade honom men på slutet längtade jag något enormt efter honom. Han får stå ut med extra många tvångspussar de närmaste dagarna. 

1 kommentar:

  1. Vad härligt med en weekend i Spanien med tjejerna! Förstår att det fyllde på energin igen. Ni ser ut att ha haft det fantastiskt, rooligt att tramsa! =)

    SvaraRadera