Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 24 oktober 2011

Förra veckans träning

Förra veckan blev inte så mycket tränat som jag hade velat eftersom jag hade ont i halsen i några dagar. Alltid har man någon ursäkt. Men ett yogapass blev det. På onsdag klockan sex som jag sa. Kul var det också och kändes riktigt bra efteråt. Han som har det känns inte lika fjantig som många andra yogainstruktörer på SATS. Säger inte att man ska tacka sina medyogisar efter avslutat pass och liknade. Får se om jag kan få till det som en vana att gå dit varje vecka nurå. 

Vi har bestämt oss för att ha ett träningsrum uppe på vinden i huset. G är mer intresserad av att kolla på gymmattor, stående boxningssäckar och andra måste-ha-träningsgrejer än vad han är att kolla på tapeter och matbord kan jag säga. I helgen köpte han några kettlebells. Igår blev det därför även ett halvinspirerat kettlebellpass med en kort springtur i Slottskogen som uppvärmning. Med lite mer engagemang tror jag att jag kan bli riktigt biten av kettlebells.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar