Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 13 oktober 2011

Högt och lågt

Det har varit snålt med blogginläggen det senaste. Ibland känner man bara inte för det helt enkelt.

Jag blir lite deppig när jag inte får sova ordentligt. Nils sover som en stock hela natten men har som nämnts börjat gå upp tidigare och tidigare igen. När jag måste gå upp halv sex är jag INTE en glad gris kan jag säga. Även om det brukar ge sig efter någon timma. Och några koppar kaffe. Jag vet inte riktigt varför han vaknar så tidigt nuförtiden. Jag tror ärligt talat inte att det är att hans sömnbehov minskat utan att han inte kommer till ro när han vaknar och inte är superdupertrött. Jag vet inte vad jag ska göra åt det. Att lägga honom senare är väl en lösning men det bär emot. Det är så skönt att ha de där egentimmarna tillsammans med G på kvällen.

Enough med gnäll. Igår hade vi en jättemysig dag med massa aktiviteter. På förmiddagen träffade vi Linn och Ida och var på Universeum. Barnen åt lunch där och sen somnade vi dem i vagnarna för att äta en lunch i lugn och ro på Sjöbaren. Nils vaknade lite tidigare än han skulle och satt i mitt knä alldeles groggy för att somna om i vagnen när vi gick därifrån. På eftermiddagen träffade vi Sara och Lo. Först var vi på en lekplats och sen tog vi en fika. Vi kom hem lagom till Nils middag och kvällsrutiner. Nils var, som jag, gladare än på länge och sa sitt hittills finaste "mamma". Jag längtar till han ska säga det lite mer. Just nu är det "där" för hela slanten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar