Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

söndag 16 oktober 2011

Höstträningen

För några veckor sedan skrev jag om hur jag skulle lägga upp min träning under hösten. 3 pass i veckan hade jag planerat. Ett löp-, ett styrketränings- och ett yogapass. Det har gått halvbra hittills. Och när jag tänker på vad det är som går dåligt blir det ganska uppenbart vad jag gillar att träna. Löppasset har nämligen blivit av varje vecka. Ibland har det dessutom blivit fler än ett löppass. Nu när jag dessutom upptäckt hur smidigt man kan lyssna på SR:s radioprogram i Iphonen tror jag att jag kommer springa riktigt mycket. Styrketräningen har också oftast blivit av men inte varje vecka. Yogan, däremot, har bara blivit av två gånger.

Jag tycker att yoga är ganska tråkigt. Jobbigt, fast inte på ett så omedelbart sätt som det är att springa eller styrketräna. Fast jag tror att det är bra för mig. Efter ett pass känns det som att det är lättare att andas än när jag gick dit. Jag tror det handlar om att få in det som en vana. Att jag t.ex. alltid går på yoga på onsdagar klockan sex. För när jag överväger att gå på ett yogapass blir det alltid mycket mer lockande att ta på sig löpskorna och gå ut i den sköna höstluften. Eller bara ligga kvar på soffan och spela Wordfeud.

I fortsättningen ska jag skriva om min träning på bloggen varje vecka. Inte så intressant kanske. Men jag behöver lite mental press. 

2 kommentarer:

  1. Jo jag tycker att det är jätteintressant att läsa om din träning!

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du tycker det! Då får jag bara se till att träna lite då så att man har något att skriva om =).

    SvaraRadera