Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

måndag 31 oktober 2011

Veckans träning

Jag var förkyld hela förra veckan. Jag brukar ofta bli störtförkyld och så går det över jättefort men den här förkylningen har varit den mest långdragna mesiga förkylningen nånsin. Det är säkert ingen fara att träna lite lugnt när man bara har lite ont i halsen och är småsnorig men hypokondrisk, som jag är, vill jag inte riskera att få hjärtstillestånd eller något annat hemskt som man kan få om man tränar sjuk. Ett gympass blev det igår. Det var allt förra veckan.

Två usla träningsveckor i rad alltså. Och eftersom jag inte är motiverad att äta bra när jag inte kan träna och det dessutom är så hiiimla synd om mig så känner jag av de här veckorna när jag sätter på mig jeansen nu.

Nu ska jag skärpa mig. Passande nog har Olga lagt ut en kettlebellutmaning på 12 veckor som jag tänker ge mig på.

Den här veckan ska jag träna följande:

2 kettlebellpass Olga style
1 löppass
1 yogapass

Dessutom har både jag och G bestämt oss för att bara äta 1 mål fika/godis/glass/snacks per helgdag. För mig är det helgdag torsdag (eftersom G är ledig på fredagar), fredag, lördag och söndag. Låter kanske inte så spartansk men som det ser ut nu äter vi godsaker hela tiden på helgen.

Hoppas jag håller mig frisk nu så att jag håller uppe motivationen. Over and out. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar