Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 26 oktober 2011

Goa Nils

Jag skriver ofta om när Nils är inne i jobbiga perioder som bara tycks bestå av gnäll och gny. Ibland kan jag känna att det är en del av hans personlighet att vara missnöjd. Något jag säkert både sagt och skrivit också. Att vara hemma med barn har varit så mycket jobbigare än vad jag trott det skulle vara.

Därför vill jag passa på att skriva att Nils är inne i en väldigt fin period just nu. Det är inte så att han går omkring och skrattar hela dagarna men han har liksom lugnat ned sig och blivit mycket mer... nöjd. Han kan leka själv ganska länge och när han väl blir sur över något så hänger det inte kvar i en timme utan man kan oftast distrahera honom med något annat. Det är så jäkla mycket lättare och roligare att vara hemma med Nils när han är som han är nu. Jag är inte lika stressad och känner mig som en usel förälder som har ett barn som går runt och är ledset hela tiden. Man får gjort saker hemma och behöver inte oroa sig över hans humör när man ska träffa folk.

Som tur är har ju evolutionen fixat så att man går runt och är tokkär i sitt barn även när han uppför sig som en skitunge. Men nu när han är så himla fin är han verkligen extra loveable. Och inte blir det sämre av att han gick upp tjugo över sju idag =). Snart kanske jag kan sälla mig till den digra skaran kvinnor som vill vara hemmafruar. Fast det är en bit kvar dit.


Fint och snällt barn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar