Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

tisdag 4 oktober 2011

Rumpskor

Läste att här att Reebok har valt att betala in cirka 25 miljoner dollar till en amerikansk konsumentmyndighet för att slippa bli stämda med anledning av att deras "rumpskor" inte håller vad Reebok lovat i reklamen. Är man inte nöjd med sina rumpskor ska man kunna ansöka om att få pengarna tillbaka ur en fond som konsumentmyndigheten upprättat med pengarna från Reebok.

Underligt tycker jag. Och lite kul. Bra att Reebok inte kan slänga ur sig missvisande marknadsföring hur som helst men är verkligen de som köpt Reeboks rumpskor skyddsvärda? Kan man med gott samvete säga att man är lurad till att ha köpt ett par skor som utlovar snygg rumpa genom att enbart gå med skorna när det senare visar sig att det inte fungerar. Jag tycker den amerikanska konsumentmyndigheten kan fokusera på att hjälpa några som det är synd om på riktigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar