Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 14 oktober 2011

Husägare






Idag fick vi tillträde till vårt hus. Vi gick dit så fort vi fått nycklarna och fixat med det formella. Det såg ut som vi mindes det. Fast med lite mer avskavda lister och gulnat tak. Det blir nog lite fix innan vi flyttar in trots allt. Tapet- och färgtips emottages därför tacksamt. Skönt att vi har tid att renovera innan vi flyttar in. De nya ägarna till lägenheten tar inte över den förrän den 1 december.

Idag har vi även köpt vår första "pryl" till huset i form av en svart Webergrill på fötter. Jag tyckte att G var väldigt "Solsidan" när han ville gå på en outlet och kolla på grillar idag. Det visade det sig att han hade ett jobbärende till outleten men grillarna var hemskt billiga och någon gång ska vi väl ändå ha en så vi slog till.

Snart blir det fredagsmys i form av färsk tonfisk med korinadersallad. Det är man värd efter en kul men rätt hektisk dag.

3 kommentarer:

  1. Grattis till hus! Härligt att äntligen få sätta klorna i det och börja förvandlingen kan jag förstå. :)

    SvaraRadera
  2. Gud så roligt!!!! Det glömde jag av igår, ledsen! /Carolina

    SvaraRadera
  3. Tack! Det känns lite overkligt men väldigt kul.

    Carolina: Vet inte om jag förlåta det här faktiskt.

    SvaraRadera