Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 16 mars 2011

BVC-besök

67,5 cm lång och 9090 gram tung är han. Ganska bra gissat av mig på hans 8-månaders dag får jag lov att säga. "Hörseltestet" gick däremot sådär. Testet gick ut på att sköterskan prasslade lite med ett papper vid Nils ena öra och jag förmodar att hon ville att han skulle vända sig ditåt. Först satt han bara och log mot sköterskan och sedan tittade han åt det hållet som det inte prasslat på. På båda öronen. Sköterskan ställde dock en massa frågor som jag kunde besvara jakande som om han reagerar på musik, lystrar på sitt namn och om han börjat prata mer nyanserat så hon menade att allt ändå verkade som det skulle. Jag fattar inte varför de fortfarande håller på med sådana stenålderstest (som de ju ändå inte verkar bry sig om) när man gör riktiga hörseltest på BB. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar