Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 11 mars 2011

Ska Nils göra TV-debut?

Nils och jag är ensamma hemma i helgen. G åkte till Stockholm på jobbresa tidigt imorse. Stackars G som får klara sig utan Nils så länge.

Nils försökte smyga med G genom att gömma sig på hans väska men vi upptäckte honom i sista sekund


Proffsigt kort, ey?


På väg till mormor

Efter att G åkt så har dagen gått fort. Jag lämnade Nils hos min mamma några timmar för att få handlat och städat i lugn och ro. Imorgon kommer nämligen två kompisar över på middag, vin och lite melodifestivaltittande. Ska bli supermysigt!

När jag handlade inträffade en lustig grej. Jag fick i princip bekräftat att de spelar in Pensionärsjävlar på Frölunda torg. Igår sa jag nämligen till G att jag hade varit med om en grej där som skulle kunna ha platsat i Pensionärsjävlar. Jag stod med Nils i barnvagnen och väntade på att få åka hiss. Jag hade tryckt på hit-knappen och stod still nära hissen så det kan inte ha rått några tvivel om att vi väntade på hissen. När hissen väl kom så kom det en assnabb tant med rollator, hon susade förbi mig, ställde sig i hissen på ett sätt så vi inte fick plats och utan att ägna oss en blick så åkte hon iväg med hissen. Jag himlade med ögonen och flinade för hela situationen var så absurd. Samtidigt var ju händelsen inte så orimlig att det var tvunget att vara dolda kameran. Men idag fick jag det alltså bekräftat. Idag såg jag två tanter som satt och fikade på ett café på torget. Vid sidan av en av tanterna stod en elrullstol som hade en registeringsskylt som det stod "rallybil" eller något liknande på. Sånt händer faktiskt inte på riktigt. Jag kände dessutom igen den ena tanten från programmet.

Så det blir till att kolla på programmet när den nya säsongen kommer och se om vi är med =).

En annan inte riktigt lika lustig men ändå glädjande grej som hände var att jag fick visa legitimation på systemet. Det verkar som att den alla mina nya rynkkrämer gör sitt jobb =).

Imorgon ska jag och Nils på den här auktionen. Intäkterna går till barn med sällsynta diagnoser eller speciella behov. Hoppas vi hittar något fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar