Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

torsdag 31 mars 2011

Torsdag

Livet känns lite lättare när man inte mår konstant jätteilla och har hand om en bebis som försöker slå gnällrekord. Dessutom har vi, för första dagen på länge, inte bara suttit inne och hängt idag. Vi har varit hemma hos min syster och hälsat på Filip. Min syster bjöd på världens godaste chokladpudding. (När man har varit magsjuk får man äta precis vad man vill ett tag.)

Det enda smolket i glädjebägaren är att morgondagsens lunchdejt inte blir av. Måste hitta på något att göra imorgon så jag inte klättrar på väggarna. Nils klättrar på väggarna ändå. Bokstavligen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar