Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

onsdag 23 mars 2011

Nils 37 veckor

Det är sjukt tydligt att Nils är i en utvecklingsfas. Han sover sämre men är framförallt så jäkla gnällig och klängig. Han vill sitta i knäet eller bli buren hela tiden. Och igår började han göra lite nya saker också. Ställde sig bl.a. i krypposition flera gånger. Jag hade faktiskt trott att Nils skulle hoppa över krypandet eftersom han är så snabb på att åla och har verkat så nöjd men nu är det nog lite kryp på gång. Dessutom drog han sig från mage till ståendes på knä mot diskmaskinen igår. Efter det har han gjort det flera gånger. Diskmaskinen är tydligen väldigt kul. Det enda som är roligare är toalettborsten... Bådar gott för framtiden. Om några år behövs ingen rut.

Jag har länge trott att Nils skulle bli 38 veckor den här veckan och att fasen vid 37 veckor (enligt boken Växa och utvecklas eller liknande) skulle vara över om en vecka (Nils är ju född två veckor "för tidigt".) Men igår räknade jag efter och han blir 37 veckor idag. Det innebär att det är två veckor kvar av fasen. Gah!

Sjukt jobbig

1 kommentar:

  1. Åh nej, Isak hade också den där 37-veckors perioden och under den perioden lärde han sig både att krypa och att resa sig mot saker. Precis som Nils verkar göra alltså!

    Till tröst kan jag säga att för Isak varade den perioden i en vecka ungefär och sen dess har han varit i den skönaste perioden någonsin, med undantag för en mammig period för ett tag sen.

    "Om några år behövs inget rut", haha! Isak älskar också diskmaskinen, dammsugaren och tvättmaskinen! Han ska sättas i arbete så fort han går att muta!

    SvaraRadera