Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 4 mars 2011

Ullared

Igår var jag, tre av mina systrar, Nils kusin Filip och min mamma på Ullared. Jag ÄLSKAR Ullared. I ungefär en timme. Sen får jag panik över allt folk och alla fula grejer och vill åka hem. Under den timmen hann jag dock plocka ut lite guldkorn. Guldkorn för 3 800 kr närmare bestämt =).

Ullared är verkligen the shit om man har barn. Allt finns, det är bara att det är mycket billigare. Tvättservetter för blöjbyte kostar t.ex. 5,90 för 72 stycken. På Hemköp vid oss kostar de 30 kr. Inte samma märke då men Ullareds är parfymfria och fungerar lika bra. Jag har köpt så många paket att jag tror aldrig vi behöver köpa tvättservetter igen.

Andra saker till Nils som slank ner i kundvagnen var en gåvagn med tillhörande aktivitetstavla från Fisher Price (som han lekt med hela dagen för övrigt), lite Brio-saker, massa böcker, spann och spade och badleksaker. En del av sakerna är han för liten för nu men man får ju passa på när det är billigt. Jag vet att jag kommer köpa samma saker på den svindyra barnaffären nere på vår gata om ett tag annars.

Till mig blev det bl.a. en symaskin och en glassmaskin. G blev jätteglad över glassmaskinen. Igår när vi hade lagt oss och jag lutade huvudet mot hans bröst och livet kändes sådär bra som det gör ibland frågade jag honom vad han tänkte på och fick svaret att han funderade på vad vi skulle göra för glass imorgon. Marsipanglass blev det, förresten.


Efter
Före





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar