Välkommen till min mammablogg. Folk som inte har barn gör sig förmodligen inte besvär.

Jag är 30 år och mamma till Nils. Min blogg har föregåtts av en hel del funderingar kring det lämpliga i att hänga ut sitt liv och sitt barn på Internet. I takt med mitt eget nyvunna intresse av att läsa om vad andra mammor gör har dock lusten att skriva om mina händelserika dagar som mor tagit överhanden. Bloggen handlar om mitt liv tillsammans med min man G och vår fina unge Nils som föddes den 7/7 2010. Vi bor i en lägenhet i Göteborg men har precis köpt ett hus en bit härifrån.

fredag 25 mars 2011

Kräksjuk bebis!

Nog är han kräksjuk, stackarn. (Men öronen var bra.) Försökte lägga honom förut men såg direkt att något var på gång. Hann få upp honom hur sängen innan det började med resultatet att det hamnade i vårt fönster och bakom elementet istället. Har städat i en halvtimme nu. Nils verkar rätt oberörd av sin sjukdom konstigt nog. Är som vanligt ungefär.

Det här kanske är lite ego men jag sitter och oroar mig för om jag ska bli dålig. Jag HATAR HATAR HATAR att spy. Det är nästan som en fobi för mig. Tänk att må så dåligt och dessutom behöva ta hand om en bebis som också mår kasst. Men eftersom jag alltid brukar ogilla den maten som jag mått dåligt "på" så tyckte jag iaf att kanelbulle och chokladglass var en lämplig lunch idag. Det är säkert viktigt med snabba kolhydrater om man ska må dåligt också =).

Nu ska jag ringa Sjukvårdsupplysningen och fråga hur man hanterar en kräkbebis. Fortsätter man att försöka ge honom mat eller satsar man bara på vätska? 

1 kommentar:

  1. Stackars Nils (och dig!)! Du ska nog inte tvinga i honom mat, satsa på vatten och se så att det inte kommer upp igen. Blev han smittad av dem ni var hos igår tror du?

    Jag förstår precis vad du menar med Olga, hon var lite förvirrad med mig också i början. Känns som att hon har sjukt mycket att göra! Men absolut värt varenda krona tycker jag också!

    SvaraRadera